M i n i k H a y a l l e r: 3 Boyutlu Kitap Kapağı Yapımı || Cover Actions Kullanımı

3 Boyutlu Kitap Kapağı Yapımı || Cover Actions Kullanımı

Kristal Kitap | 12/20/2014 |
Aslında 3 boyutlu kitap kapağının yapımı çok basit. Actions'un kullanımı da aşırı basit. Tabii taaki öğrenene kadar. :) Ben kullanımını çözene kadar indirdiğim her actions'ı bozuk sanıp siliyordum. Sonra birde şöyle deneyim dedim ve puufff. :) Yanlış kullanan benmişim. ^_^ 

Bu konu hakkında çok mail aldığım için ben de böyle bi konu hazırlamak istedim. Herkese seve seve açıklama yapmaya çalışıyorum elimden geldiği kadar ama bazen tam açıklayıcı olamıyorum. Kafalar karışıyor vs.. :) Şimdi resimli anlatırsam herkesin çok rahat bi şekilde anlayabileceğini düşünüyorum.

Öncelikle elimizde bir adet photoshop programı olması gerek. Sonra da cover actions. Ben elimde ki yedeği silmişim ama torrent üzerinden indirmiştim. Tekrar denk gelirsem buraya linkini de eklerim. ^_^

Gelelim kullanımına. Photoshop programını açtıktan sonra, sağ kenarda ki menü de 'Actions' kısmı olması gerek. Eğer yoksa ALT+F9'a basarak karşımıza çıkmasını sağlayabiliriz. Actions 'create' ve 'render' diye iki bölüme ayrılıyor. Bizim üstünde uğraşacağımız kısım 'create' bölümü. İşimiz bittikten sonra 'render'i aktif hale getireceğiz ve program geri kalan her şeyi kendisi halledecek. :)

Eveeet. İlk adım,cretae'e tıklıyoruz.
Actions kendi kendine bir kaç layer oluşturacak. Layer bölümüne baktığınız zaman buna benzer bir görüntü olması gerek.
Kapak görselini yerleştireceğimiz kısım ise şu şekilde gözükmeli.
Ben kapak görselini hazırlarken tüm layerler ve textleri siliyorum. Bir tek arka planı bırakıyorum. Daha sonra kapak görselini, arkaplanın üstüne çıkartıyorum. 
Gördüğünüz gibi görsel, ince mavi bir çizgi ile ikiye bölünmüş durumda. Sol taraf kitabın sırt kısmını oluşturacak. Sağ taraf ise ön yüzünü. 
Görseli arkaplanın üstüne çıkardıktan sonra layer seçiliyken CTRL+T'ye basıyoruz. Yukarıda ki resimde gördüğünüz gibi, layerin seçili olması gerek. Mouse'u resmin yanlarında ki küçük karelerin üstüne getirdiğiniz zaman, küçük oklar çıkacaktır. Kapak fotoğrafının kenarlarından tutup resmi oklar yardımıyla büyütüyoruz.
Kapak fotoğrafı sanki bozulmuş gibi gözüküyor biraz değil mi? Sanki sağa ve sola doğru fazla genişlemiş, üst ve alt kısımlardan basık gibi duruyor. Dert değil. Kendi kendisini düzeltiyor sonradan. Sırt kısmının yapımı ise size kalmış. Kitabın sırtı nasıl gözüküyorsa ona benzer bişeyler çıkarmanız gerek ortaya. Veya bazen kitap kapakları full paylaşılıyor. Onlarıda kullanabilirsiniz. Ben genelde kendim yapıyorum. Eğer full kapak görseli bulursam onu da kullanıyorum. Siyah Damar'ı kendim yaptım ve son durum aynen aşağıdaki resimde ki gibi oldu. :)
Artık yapmamız gereken tek şey 'Render'e tıklamak. Ve arkanıza yaslanmak. :)
 Actions'ın işi bittiğine kapak görselimiz hazır olmuş oluyor. :)
Dilim döndüğü kadar, elimden geldiği kadar anlatmaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir. :) Eğer anlamadığınız yerler olursa yine sormaktan çekinmeyin. Seve seve cevaplarım ben. Hiç sıkıntı değil. ^_^ 

11 yorum:

  1. Bu güzel anlatım için çok teşekkür ederim. :)



    Müsait olduğun bir zamanda tema yapımını da anlatabilir misin? Elimi veriyorum kolumu kaptırıyorum diye düşünebilirsin ama cidden merak ediyorum onu da.Bloggera geçtiğim için bende yapmak istiyorum. :D
    (Ben MinLiLi)

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim canım ne demek.


    Anlatırım tabii. Neden anlatmayım. Hatta bir kaç konu hazırladım taslaklarda duruyor ama içime sinmedi. Birde nereden başlayacağımı bilmiyorum açıkçası. :D Yani tema hazırlamayı anlat diyince nesini anlatabilirim ki oluyorum. :D O yüzden senin de bana yardımcı olman lazım. Mesela ne yapmak istiyorsun öncelikle. Blogunun nesini değiştirmek istiyorsun? Bana kalırsa blog teması hazırlamanın en temeli header oluşturabilmek. Onu yaptıktan sonra gerisi sadece renklerle oynamakta kalıyor. Napsam örnek bir tema seçip onun üzerinden mi anlatsam ki? Hımm..... Yapabilirim aslında öyle bişey hem daha kolay olur. ^_^ O zaman ilk iş güzel bir tema bulmak. :D

    YanıtlaSil
  3. http://psdcovers.deviantart.com/art/HARDCOVER002-283727919 action sanırım bu *-*

    YanıtlaSil
  4. Çok menü dediğin Drop Down Menü olarak geçiyor. Sadece tek bir kod ile sende ekleyebilirsin sitene. Slayt'da aynı şekilde. Cidden çok kolay aslında.


    Bak ne yapalım bende biliyor musun? :) Sen bana mail adresini ver. İlk önce sana şöyle içine sinebilecek bi header bulalım. Etsy.com'a girip bakabilirsin. Beğendiğin olursa gönder bana. Tek bitane gönderme bir kaç tane gönder. Bazılarının etrafını temizleyemiyorum çünkü. :D Bende bu arada tema falan bakayım. Sonra birlikte ben sana kodları veririm, tarif ederim nereye koyacağını napacağını vs.. Birlikte bir tema hazırlamış oluruz. İçine sinmezse sil baştan, tekrar yaparız. ^_^


    Zaten tüm iş gerçekten header'da bitiyor. Orası içine sindiği zaman gerisi kendiliğinden gelir. ^_^

    YanıtlaSil
  5. Hayır maalesef o değil. Bu hard cover. Benim kullandığım paperback olarak geçiyor. :) Ama isteyenler bu verdiğiniz linkteki actions'ı da kullanabilirler. ^_^

    YanıtlaSil
  6. Kristilllll ciddi misin????????
    Çok teşekkür ederim şimdiden. :)
    Mail adresimi goodreadstan yolluyorum hemen. :D
    Buradan bakınayım ben beğendiklerimi sana yollarım o zaman. :)

    YanıtlaSil
  7. Ay neden ciddi olmayayım. :) Bloguna tema hazırladıktan sonra göreceksin çok kolay bir şey. :D Yani otursam kendimde yapabilirmişim yaaa ne varmış ki bunda diyeceksin. :D

    YanıtlaSil
  8. Linkini bulabildiyseniz bizimle de paylaşabilir misiniz? *-*

    YanıtlaSil
  9. Ayy inş. canım ya,gerçi içime sinen bir tema olursa benimle bütünleşsin istiyorum ama öğrenirsem sonradan yaparım bende. :D

    YanıtlaSil
  10. Bu action sende hala mı yoktur?

    YanıtlaSil
  11. http://www.psdcovers.com/paperback001/

    Bu?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ALL RIGHTS RESERVED © MİNİK HAYALLER DESIGN BY MLEKOSHI BLOGGER TEMPLATE BY KRİSTALKİTAP